Framme i thailand

Heej! I söndagskväll satt vi oss på tåget mot Thailand, det var ungefär 30 sängar som var i en vagn! Var ganska mysigt faktiskt förutom att en gubbe snarkade halva natten:) efter 10 timmar kom vi fram till penang i Malaysia, där skulle vi vänta typ 7 timmar tills nästa tåg skulle gå. När vi köpte biljetten frågade vi om man skulle fixa visum för att åka in i Thailand och det skulle vi verkligen göra sa hon! För att ta oss till Migrationsverket fick vi åka sammanlagt färja 40min, buss, 30 min, promenera 50 min och taxi 10 min! När vi hade hittat rätt ställe så skrev vi på alla lappar som fanns, jag och sofi fotade oss och såg förjävliga ut och vi stod i kö länge så säger dom att vi inte behöver visum när vi inte ska vara i Thailand längre än 15 dagar, på tomma magar och den där jävla ryggsäcken fick vi ta oss tillbaka till tågstationen igen. Då var ida Mikaela och sofi ganska förbannade !!!!

Inatt kom vi fram till thailand, vi hittade ett par tjejerna från canada som inte heller visste vara dom skulle ta vägen så vi tog en tuktuk ihop och tog in på ett backpackers hotell! Det stank mögel i hela rummet........

Idag har vi åkt båt och buss hela dagen och nu är vi framme i Koh samui, är ganska dåligt väder men solen tittar fram då och då. Röd flagg är uppe på stranden för vågorna är skyhöga:) men vi har doppat oss en snabbis ändå, otroligt skönt !!!!

Vi har sagt att när vi kommer till Thailand ska vi ta ett hotell en ganska lång bit från stranden för alla tre är sjukt rädd för tsunamis, men när vi kom fram hittade vi ett rum för 70 kr natten och då tog vi det, är ungefär 6 meter till havet, haha!

Dusch nu och sen shoppa lite, blir en öl också så man kan somna lättare ikväll, tsunamisar är Inge kul :)

Hejdååä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0